In this story of obsession and tragedy, set in wartime France, Pierre Perret plays Clovis, a farmer so driven by hunger that he dares to plant potatoes on a plot of land which, though unoccupied, is forbidden to him by the Germans. Despite the film's tragic tone, occasional flashes of satire and pure bawdiness enhance its watchability considerably.