Reflecting society and promoting Western culture, American cinema has had a global impact since its inception.
For more than 45 years, Deauville has been Europe’s main showcase for American cinema, and the biggest stars have walked along its famous boardwalk.
"Deauville and the American Dream" traces the history of the Festival and provides an overview of American independent cinema through the testimonies of some twenty figures from the French and American film industries.