Mexico, 1864. The country is divided by the struggle against the French occupation and emperor Maximilian. The German doctor Karl Sternau and his friend Andreas Hasenpfeffer come to love the country and support the cause of the proud Mexicans, so the Republican cause finally turns out to be victorious.