On his way home from school, Gustave, a mischievous 7-year-old boy, walks through a contemporary art exhibition before returning to his secret hideaway in the heart of some old stables undergoing renovation. As a storm rages outside, his makeshift fort gradually becomes the setting for the adventures of the Admiral, an epic tale of objects and shadows that he recounts to his imaginary friend.