Jake, a mountaineer, begins his descent from the summit of the world's highest mountain when he finds himself trapped by an avalanche. Without his equipment and completely exhausted, he gives up and lets himself die as the sun sets. That's when a magical spectacle of nature, the green ray, offers him a second chance.