Mulu, a young prehistoric boy who belongs to a clan of hunters, disagrees with the cruel practices of his people. He takes refuge in a cave, where a bear becomes his best friend. Together, they enjoy painting. One stormy night, a fire snake enters the cave and destroys everything in its path.