14-year-old Tania starts to become aware that the boys at school are interested in her at the same time as she learns that her mother has breast cancer.
Her careless teenager's life, a round of school and squabbling with her mother, is suddenly weighed down by a battle she is determined to win, overcoming the disease and all its ordeals: the treatment, the physical debilitation, the hair loss, the pity...
With humour, insolence and vitality, mother and daughter become closer. To help Cathy get better, Tania will do anything, even help out the PE teacher, whom she hates but who has taken a shine to her mother. But Cathy is feeling mutilated. Can she accept to love and be loved again? And how will Tania, now aware of her own femininity, deal with the clumsy amorous advances of a male classmate?