Maria (Denise Cardi) is the wife of self-styled naturalist Mathius (Paul Meurisse). Alas, Maria's husband spends more time with his beloved woodland creatures than with her. Yearning for a visit to the Big City, Maria leaves herself wide open for disillusionment and heartbreak.