Etienne Alexis, a candidate for president of the new Europe, is a scientist promoting artificial insemination for social betterment and therapy to eliminate passion. His wealthy household (his family owns chemical corporations that will profit from his ideas) is stiff, intellectual, and sterile. To celebrate his engagement to a German cousin, he hosts an aseptic picnic, where mother nature asserts herself. A shepherd's flute conjures a windstorm that throws Alexis together with the luscious Nénette, a farm lass who wants to have a baby but is unimpressed with men.