In a world where the outside air is no longer breathable, Maud, a young woman living on her own, controls everything in her apartment to ensure her survival. She has developed a virtuous ecosystem: she takes care of her plants, which in turn take care of her. One day, a parasitic fungus threatens to wipe out her vegetation.