August 1942. Amid the occupation, the Vichy government organises a mass round-up of foreign Jews. Gilbert Lesage, a young civil servant at the Service Social des Étrangers, is tasked with setting up a screening commission to rule on the fate of the arrested Jews, while Father Alexandre Glasberg, a committed humanitarian, manœuvres to save them. Caught between Vichy’s bureaucracy and mutual-support networks, they will have to join forces to defy the machinery of the State and risk the unthinkable to wrench lives from the grim fate that awaits them.