Le Maitre de Forges (The Ironmaster) was filmed under the supervision of the legendary Abel Gance, who magnanimously allowed Ferdinand Rivers to direct. Based on the popular 19th-century novel by Georges Ohnet, the story focuses on Claire de Beaulieu (Gaby Morlay), the daughter of an aristocratic family. When her parents go broke, Claire is jilted by her snobbish suitor. On the rebound, she enters into a romance with humble ironworker Philippe Derblay (Henri Rollan). Though Philippe is treated disdainfully by his bride and her family, he ultimately proves to be a worthier husband to her than any nobleman, a fact that she happily learns before it's too late.