Sam is a teacher whom her pupils adore, but her colleagues not so much. She is also a mother who struggles with motherhood, and a woman who loves men without loving any of them.
At school, with her children and in her love life, she follows only her instincts and flouts convention. She believes she is happy this way... But when her past suddenly resurfaces after 20 years, her equilibrium is shaken.