Villeneuve-Lès-Maguelone, Saturday morning. Raoul, a young teenager, is waiting for Serge, with whom he is to spend the weekend. Torn between his impatience to reconnect with this man he knows so little about and his contempt for this atypical, crazy father, Raoul must find his way during a road trip through the shallows of his childhood ponds.