On the eve of retirement, Émile delivers one final lesson about love and literature, urging his students to become the poets of their own lives. But is he still in love himself? Unable to answer, he returns home only to discover that his wife has left him. Émile must now live by the very words he’s been preaching, and thanks to unexpected encounters his life is turned upside down, helping him to reinvent himself.