Alain Crab and Francis Conrad, two detectives from the Criminal Investigation Department, are transferred to the small town of Saint-Marie-aux-Mines. New to the area, they soon find themselves entangled in an investigation surrounding the theft of a priceless opal. Looking for the jewel, they might end up finding the true gem of all, love.