Ruthless lawyer Claude Landot thinks he hit the jackpot when he meets sweet and shy Anna Bellecour : in spite of her humble life, he finds out that she's bound to get a huge heritage. After seducing her and having her falling madly in love with him, he soon discovers that there will be no money in the end... His behavior towards Anna then radically changes, leaving her totally helpless, on the brink of suicide.