The film Cimetre takes viewers deep into the vibrant heart of Bobo-Dioulasso’s popular neighborhoods, where life pulses on every street corner. This poetic and sensory immersion explores the essence of the cimetre, a six-meter social perimeter around homes where tradition, modernity, and solidarity intertwine.
From the first light of dawn to the fiery celebrations of night, the Saint-Étienne district becomes a living tapestry of artisans, merchants, children, and dancers. Guided by cinematic storytelling, this music video celebrates the collective energy of a tightly-knit community while raising a universal question: how can we preserve connection and compassion in an increasingly individualistic world?
Through vivid dance scenes, striking contrasts between tradition and modernity, and evocative symbols like the communal mirror, Cimetre captures the hidden beauty of the ordinary. A woman in a red satin dress in a garage, a dancer in white moving through a bath of black ink—each detail highlights the duality and richness of these neighborhoods.