Vic is the son of Halvar, the Viking chieftain. He accompanies his father and the men of the village on exciting expeditions. When the crew run into trouble, the Vikings' first instinct is to use brute force! But luckily, Vic is there to help! He may be small, but his intelligence and team spirit make up for his lack of muscle! He's always there to help his companions in the face of danger, and comes up with creative, pacifist solutions!