In the distant future, the Omega Confederation, an alliance of several planets and galaxies, watches over interstellar peace while exploring space. Pierrot, a member of the galactic police, his friend Psi and the android Métro are on mission after mission. They have to face up to General Le Teigneux and his thirst for conquest...