The extraordinary life of Jeanne Lavaur belongs is hers alone. She moves through the 20th century, defying her destiny, from her childhood in her parents’ butcher shop to her dream of becoming a countess. From one war to the next, from the Paris of the Roaring Twenties to Brazil, her path intersects with history and embraces the world, alongside Guillaume de Barante and the fearless Céleste.