Surrounded by his gang of friends, he tries a new adventure every day to get closer to his goal: catching a horse to ride it, following in the footsteps of the grizlli, sleeping under the stars, challenging Billy Bad to a slingshot.... It has to be said that Kid is particularly good at shooting, and quite lucky in general. But you can't do what you want when you're a kid, even in the Wild West, and Kid Lucky and his friends are often caught up in the obligations of daily life and the adults who look after them. Between daily chores, school and brushing their teeth, it's not easy to live life to the full as a cowboy, even if Kid is extremely creative when it comes to escaping constraints or getting out of a tight spot.