Le Mont Granier is an inconspicuous mountain in the Savoy region, with a grand history. On 24 November 1248, part of the mountain collapsed and took a large part of the local population with it. Fouchard gives the mountain an aura of mysticism and inaccessibility using intensively processed film material.