Shipwreck makes an inventory of obsessions as the story freezes over a fixed moment. Shipwreck nevertheless tells us something. What it is about? We do not know. Pehaps an accident, depression, an explosion? This scene could be the acme of a nightmare scenario: the moment of physical emotion. However, no sequence of movement comes to try and explain this established fact.