Dispersal Tapes consists of three videos cultivating the ambivalence, investigating the territory of cinema with tools and software for digital treatment, a proposition in movement where the acceleration and the repetition lead to the illegibility, an evocation by the feminine image of the memory and the nostalgia of time. In the end, it is the video as changeable material, the digital stream as site of emergence for the images, which are questioned and confronted with the film model as dominant presentation mode.