A day in the life of Violeta, a Spanish woman living alone in France with her six-year-old son, Paco. During the course of the day, Violeta learns of her grandmother's death. This death forces her to confront the present. As a few hours pass, through her hesitations, she builds a new way of being in the world. She awakens, she desires again.