On August 16, 1944, the day after the Allied landings in Provence, German troops were preparing to leave Rodez. In the debacle, the thirty hostages and maquisards locked up in the Burloup barracks prison were taken to the Sainte-Radegonde target range to be shot. August 17, at 5pm.