Esther is a young midwife, every day after her shift, her grandmother Laya waits for her and prepares meals with flavors from her childhood. That night, Esther has a disturbing encounter with one of her patients. Esther and Laya lead lives out of sync with their times, one through her profession and the other through her age. "Mensch" is a twenty-four-hour immersion into the lives of these two women; it's a story of transmission and selflessness.