Paris, July 1793. The situation is explosive and the Terror is proclaimed. In the midst of this world of violence and change, one thing remains constant: women have no right to anything. Olympe de Gouges was one of the few who dared to speak out against this injustice. A woman of letters, a woman of combat. Olympe opposed Robespierre head- on. Arrested by the state police, she awaits trial in a prison. Among the other condemned women, Olympe continues to fight.