Paola and Marco are architects who marry after World War II during a climate of chaos caused by dissolving the ruling monarchy in Italy and replacing it with multiple competing factions. Raising four children becomes more difficult as the couple yields to outside pressures. After the wedding, they are shown kissing all the relatives, but not each other. The grandparents are the first to know when she is pregnant before her husband is told...