Shaman and leader in Brazil of the Amazonian Yanomami people, Davi Kopenawa was made famous by his book The Falling Sky, co-written with Bruce Albert. The filmmakers constantly vary the distances between landscapes and close-ups, individuals and groups, moments of stillness and beautiful vistas. Little by little, the cosmology of the Yanomani is revealed, as is their anger at the "commodity people'' who are killing the forest and killing them.