In the 1980s, starting from Asnières-sur-Seine, a family hits the road in a van bound for Marseille and its legendary ferry to Algeria, from where they immigrated. Lydia experiences her first summer without her elder sister, who has just gotten married, while her father promises his children the discovery of a fabulous country he is nostalgic for.