On a Japanese island, life revolves around the changing seasons. Winter is time for ice hockey at school, but Takuya isn't too thrilled about it. His real interest lies in Sakura, a figure skating rising star from Tokyo, for whom he starts to develop a genuine fascination. Coach and former champion Arakawa, spots potential in Takuya, and decides to mentor him to form a duo with Sakura for an upcoming competition. As winter persists, feelings grow, and the two children form an harmonious bond. But even the first snow eventually melts away.