Gated communities are burgeoning in Marseille, a sign of turning-inwards, of keeping to one’s own kind. We might dream of confronting this madness with that of Don Quixote. What if he had the idea, accompanied by his faithful squire as always, of crossing this stolen city in a chivalric gesture that restored its imaginaries?