At the beginning of the 20th century, a Japanese scholar, Abe Masanao, devoted his life to filming and studying clouds around the world. A century later, a major international campaign of cloud observation takes place, on the island of Barbados, in the Caribbean to measure clouds dynamic in this exposed environment subject to violent winds and hurricanes.