Who has never dreamed of traveling at no cost and tasting, for free, all the specialties of a city? This is certainly what Yann, a young parisian delivery driver, dreams of, for whom holidays go hand in hand with all-inclusive resorts. His revelation comes when he delivers lunch to Karol, an extreme adventurer and editor-in-chief of the Guide Du Routard. Excited by what seems to be the best job in the world, Yann lies about his travel experiences to be employed by the famous Guide. After working tirelessly in the stockroom, he is finally sent on a mission to Marrakech, where he quickly discovers the challenges of the job. On-site, he goes on a tour of the city's addresses with the help of Sofia, a spirited Moroccan tourist guide. Between luxurious riads and desert hikes, they will try to prevent a terrible art trafficking operation led by the infamous Dr. Charoux.