The parallels between the human body and architecture are highlighted in a film based on the personal experience of Louise Lemoine. As a child, she spent years in and out of hospitals caring for her severely disabled father. She confronts her traumatic memories with a cinematic exploration of the REHAB facility in Basel – a unique medical space adapted for special purposes. The artist duo arrives at the nature of its holistic character by way of a decomposition into sub-elements, including the body of the building, which is sensitively adapted to the mental state of the patients, as hospitals are not just factories designed to manage people.
“So all the ways we occupy space and the way we adapt and subvert it are crucial to us, yet we are under the impression that we, as a society, think about it too little.”