The film tells two tales of migration; one from country side to city and the other from city to country side.
In the first tale: Rural worker Joana relocates to São Paulo in search of her sister Tania and her grandson Jaime, after her hometown is devastated by floods. In the bustling city, Joana grapples with the challenges of precarious employment. Joining a cleaning company, she forms connections with her colleagues who collectively strive for better working conditions. Simultaneously, her bond with young Jaime stirs memories of her missing son.
In the second tale: Flavia and her wife Mara move to a farm after Flavia's estranged father’s death. In the wilderness, they struggle to start anew. As they inhabit the abandoned farmhouse, Flavia uncovers hidden facets of her father’s life. However, the harsh realities of rural existence shock the couple. Amidst the surrounding woods, Flavia begins to suspect something mysterious. Nature compels them to confront old memories and ghosts.