Muammar Kadhafi ruled Libya for 42 years. 4 decades that ended in 2011, during which he tyrannized his entourage, his people and the world. He became the archetype of political evil. In the manner of a historical thriller and criminal investigation, this film explores the psychology of the dictator, Machiavellian, paranoid, megalomaniac, perverse, manipulative, narcissistic and predatory... Like a "profiler" analyzing the behavior of a serial killer, this film plunges viewers into the brain of a man who, according to a secret CIA report that has since been declassified, was "on the verge of madness".