A tale of sexual encounters of a woman and several female friends, family members and acquaintances, as seen (and told) from the perspective of a pair of satin blue panties. Elodie, 35-year-old sex addict woman with a 17 year old daughter goes past a shop and falls under the spell of a blue satin panties and buys them. As fascinated by the garment, she never leaves them. One day, however, she forgets them in one of her lovers. When she finally gets them back, she decides to lend it to her other friends. Tired of overly conventional relations with her husband George, she multiplies lovers and discoveries of particular pleasures. She will also introduce her maid Rose to these games, before giving herself to her 17-year-old godson and son in-law as a birthday present.