The story depicts a quiet Sunday afternoon in the aristocratic, family home, just before the First World War. Andras and his daughter Zsófia are caught by surprise when Andras’ brother Zoltan pays a sudden visit with his numerous twelve member family. A poetic, dark, and somewhat humorous social observation, in which family ties and relationships are broken down and dissected.