In a camp on the outskirts of the Vercors mountains, five Resistance fighters, forgotten by their headquarters, struggle against boredom, frustration and a difficult daily life. By dint of inaction, Joseph, a kid who just joined the camp, starts to stand up to his uncle, who is in charge of the Maquisards. Little by little, madness takes hold of Joseph and spreads to the others.