The life of Suzanne Noël (1878-1954) is worthy of a novel. Brilliant surgeon, emancipated woman in the early 20th Century, she saw in cosmetic surgery a solution for repairing injustices and making humans more beautiful, more equal and happier. After WWI, her professional life was more and more successful, but her private life turned into a drama… From Paris to Copenhagen, through a unique documentary combining animation and archive footage, let’s dive into the birth of modern cosmetic surgery and discover the extraordinary journey of this pioneer who shaped her destiny at the tip of her scalpel.