In Egyptian mythology, the god Osiris and the goddess Isis reign over the earth. They loved each other at birth and share an eternal love. They are extremely benevolent towards their people. Egypt is prosperous, with a lush, fertile nature and abundant harvests. Set, on the other hand, is a dry, jealous god who rules the desert. At a feast held in Osiris' honor, he slits his throat, hides his body in a chest and throws it into the Nile. A terrible drought struck Egypt and Seth seized power. Isis, in despair, sets off in search of the chest and her husband. A long quest begins along the Nile. A quest that will determine the destiny of Egypt, during which love will conquer Death...