Middle Ages, year 1077. Sant’Anselmo, a grumpy hermit living on the top of an icy mountain, is accidentally dragged downhill by Ranin, a strange wild child with whom – unwillingly – he will navigate the foggy river Po among monstrous creatures, crumbling boats, ancient legends and strange companions, in search of a legendary giant pumpkin and, perhaps, a mysterious feeling called affection.