Monsieur Hulot's Christmas tree is dying. So he decides to save the tree by planting it in the middle of the traffic circle, the only piece of land in this urban universe. Hulot is helped by his little neighbor Louis, who is always amused by his fantasies, much to the annoyance of his father, who turns out to be the local mayor. But the tree grows so big that it makes a big mess! So much so that the following Christmas, the mayor decides to put an end to the tree, but also to his son's complicity with Hulot. The decision was made to cut down the tree! But that's without counting on Louis, Hulot, a little magic and snow, and a lot of love to make life a perpetual celebration!