A young bee must overcome her condition if she is to survive the destructive hornet that has invaded her hive. This adventure allows us to discover the dark side of a colony that is utopian at first glance.
The film also explores the world of bees in more depth, with a story that highlights the fear of the unknown, of the dark, of claustrophobia, pushed in that by a macro camera which follows the character, in an alternative and frightening documented universe.