Julián is the story of a boy who wants to be a mermaid. The wide-eyed Julián spends a summer of discovery in NYC with his Abuela. Nearly strangers, they brace themselves for tense conversations and new adventures. The colourful chaos of Abuela’s world, and the stories she tells him, awakens something within Julián... questions about who he is and who he could be. Julián’s journey will reach across the diaspora, from Brooklyn block to the depths of the ocean, in an intergenerational ebb and flow. Through Abuela’s world, Julián explores his identity, gender expression and the hidden heritage of his family.