An adolescent girl from the past asserts herself to the adult world in a long, savage monologue. She burns with life at the very moment when she is forced to spend time in a sanatorium with other young girls. They soon become unbearable, forming a gang known as the "blood spitters". Death approaches. We wish they could escape it.