EMPEROR is an interactive and narrative experience in virtual reality, which invites the user to travel inside the brain of a father, suffering from aphasia.
It is the story of a man who’s lost his ability to speak, and of the daughter trying to communicate with him. It is the story of a woman, who wasn’t given the chance to know the man behind her father, now obscured by this illness.
In a monochrome aesthetic, close to traditional animation, this personal story is told as a journey with surreal overtones, offering to explore aphasia as a distant country.